آخرین خبر

آخرین خبر/ شاخص بورس تهران که در روزهای اخیر روند رو به رشد عجیبی داشت و با سقف شکنی پی در پی همراه بود، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نیز ۹۹۴ واحد رشد کرد و از نیمه ارتفاع ۹۵ واحد نیز گذشت.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 1261میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 339میلیارد تومان در 84 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 994واحدی در ارتفاع 95هزار و 600 واحد قرار گرفت.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 318واحد، کل (هموزن) 11واحد، قیمت (هموزن) 8واحد، آزاد شناور 920واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب 627 و 2535واحد رشد کردند.

به گزارش فارس؛ بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در صورتی شاهد ثبت رکورد جدید دیگری باری شاخص کل و بازده نقدی بورس تهران بود که با لمس نقدینگی جدید در بازار و تحرکت دوباره حقوقی‌ها در سهم‌های شاخص‌سازی همچون هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی جم و فولاد مبارکه شاهد حضور پررنگ معامله‌گران اغلب حقیقی به‌ویژه در میان شرکت‌های حاضر در بازار دوم بورس بود. بازاری که در آن شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و یا سهم‌های با سرمایه پایین‌تر از شرکت‌های بازار اولی حضور دارند.

روی آوردن مدیران برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار سهام و گرایش بخشی از نقدینگی این صندوق‌ها به سمت تالار شیشه‌ای اگرچه باعث ایجاد بارقه‌های امید برای اغلب معامله‌گران شده، اما حجم معاملات سهام و تعداد دفعات، هنوز با آنچه که مورد انتظار فعالان بازار به‌عنوان دوران رونق تعریف می‌شود، فاصله دارد. بااین‌همه انتظار برای ایجاد رونق نسبی در فضای کسب‌وکار طی سال 1397 و پیش‌بینی رشد سودآوری شرکت‌ها اصلی‌ترین مبنای تحلیل در بازار سهام است.

گروه فلزات اساسی،‌ دوقلوهای سنگ آهنی و تک سهم‌های پتروشیمی و پالایشی اگرچه اصلی‌ترین گروه‌های تأثیرگذار در ثبت رکوردهای جدید برای شاخص کل بورس تهران عنوان می‌شوند، اما وضعیت بازارهای جهانی در پایان سال میلادی 2017 و انتظار برای کاهشی بودن روند قیمت‌های کالایی در بازارهای جهانی نشان می‌دهد که نمی‌توان انتظارات خارق‌العاده‌ای از رشد قیمت‌ها با توجه به قدرت پایین خرید در بازار داخلی را داشت.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید