تابناک

تابناک/ درحالی‌که تصمیم اخیر دونالد ترامپ در راستای شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، همچنان بحث‌ها و جدل‌های فراوانی را در سطح بین‌المللی برانگیخته و واکنش‌های شدیدی را علیه کاخ سفید در میان همه کشورها و در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکل داده است، نهادهای اطلاعاتی آمریکا اکنون برای باز کردن یک مفر جدید، ادعا کرده‌اند که ایران از طریق کره شمالی به شکل مخفیانه به سه کلاهک هسته‌ای دست پیداکرده است.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که این وب‌سایت به آن پرداخته است، موضوع ادعای انتقال سه کلاهک هسته‌ای به‌علاوه یک بمب میکروبی از کره شمالی به ایران است. ادعاهای این وب‌سایت به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا به همین موارد ختم نمی‌شود و مسائل دیگری همچون حضور مقامات کره شمالی در ایران برای مراسم تحلیف روحانی و مذاکره بر سر قراردادهای تکنولوژیک و علمی با ایران و عقد قراردادی در سال 2012 و در حین دیدار کیم یونگ نام فرد شماره دو کره شمالی از ایران برای اجلاس جنبش عدم تعهد، را به میان آورده است.

اما همه این ادعاها به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا بیان‌شده که نام و مستندی از آن‌ها به میان نیامده است. به‌خوبی می‌توان حدس زد که تلاش‌های فرانکلین لمب، نویسنده این گزارش در اوراسیا ریویو که خود سابقاً از اعضای کمیته قضایی کنگره آمریکا بوده است، در راستای خطی است که اخیراً مقامات دولت آمریکا برای فشار بر ایران و متهم کردن ایران به نقض برجم به شکل زیرزمینی در آن حرکت می‌کنند.

به‌ویژه این موضوع زمانی بهتر درک می‌شود که متوجه فشاری که اکنون جامعه بین‌المللی بر آمریکا بر سر موضوع قدس وارد کرده است باشیم و تأثیر محکومیت تلاش‌های آمریکا برای شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد دریابیم. در چنین شرایطی آنچه رویه کاخ سفید پیش‌ازاین نشان داده، به‌خوبی مطرح کردن جنبه جدیدی از توهمات و خیال‌بافی «نهادهای اطلاعاتی» آمریکا علیه ایران و برنامه هسته‌ای ایران را توجیه می‌کند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید