ایلنا/ داور الکلاسیکو با اشتباهات فاحش خود تاثیر مستقیم روی نتیجه بازی داشت.


شب گذشته دور برگشت دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در رقابت‌های لالیگا و در ورزشگه نوکمپ بارسلون برگزار شد و دو تیم در پایان 90 دقیقه مسابقه به تساوی 2-2 رضایت دادند.
بحث‌برانگیز‌ترین موضوع در این دیدار اشتباهات فاحش داور مسابقه بود که به نوعی هر دو تیم را معترض کرده بود و هواداران دو تیم در فضای مجازی به زبان‌‌های طنز و جدی از دید خودشان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
با این اوصاف در یک بررسی دقیق‌تر می‌توان به این نتیجه رسید که کدام تیم در دیدار شب گذشته منفعت بیشتری از اشتباهات داوری برده است.
آفساید اشتباه رونالدو
اولین اشتباه فاحش تیم داور مسابقه مربوط به گرفتن یک موقعیت گل از رئال مادرید است که با آفساید اعلام کردن پاس مارسلو به رونالدو در دقیقه 6 بازی فرصت یک گل صد در صد را از رئالی‌ها گرفت. تصاویر به خوبی گویای تصمیم اشتباه داور در این صحنه بود.
ضربه راموس، تمارض سوارز و شروع درگیری‌ها
در یک صحنه راموس و سوارز با هم درگیر شدند که این درگیری به جرو بحث‌های بعد از آن‌هم کشیده شد و هرناندز به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد. تصاویر نشان می‌دهد برخورد دو بازیکن شدت چندانی نداشته و سوارز در آن صحنه تمارض کرد و همین موضوع جریان بازی را تا زمان اخراج سرجیو روبرتو تغییر داد. با این حال می‌توان گفت تصمیم داور در دادن اخطار به دو بازیکن حاوی اشتباه فاحشی نبود.
اخراج مسی - اخراج بیل
در دقایق پایانی نیمه اول دو خطای فاحش بدون توپ از سوی دو مهاجم دو تیم روی مدافعان حریف بودیم. خطای مسی روی راموس که با کارت زرد داور مسابقه همراه بود و خطای بیل روی اومتیتی که از چشم داور مسابقه پنهان ماند. این دو خطا می‌توانست با کارت قرمز از سوی داور مسابقه همراه باشد ولی جو سنگین و وحشتناک نوکمپ هرناندز را وادار کرد که به یک اخطار بسنده کند و بیل هم با خوش‌شانسی از دید داور پنهان ماند تا گل‌زنان دو تیم در نیمه دوم، از اخراج گریختند.
اخراج سرجیو روبرتو
بازی دیگر داشت از دست داور مسابقه خارج می‌شد و شاید احساس نیاز به یک اخراج برای مدیریت بازی پیش از خطای سرجیو روی مارسلو در ذهن او وجود داشت. به هر شکل برخورد طرفین با سخت‌گیرانه ترین تصمیم ممکن از سوی هرناندز همراه بود که در مورد درست یا اشتباه بودن آن اختلاف نظر وجود دارد.
گل دوم بارسلونا
سوارز خطای واضحی روی واران انجام داد و ادامه بازی منجر به گل دوم بارسلونا شد در حالیکه داور باید خطای سوارز را اعلام می‌کرد و در این صورت مهاجم بارسلونا مستحق کارت زرد دوم و اخراج از مسابقه بود ولی 9 نفره شدن بارسا در این صحنه با جلو افتادن و زدن گل دومش تغییر کرد.
پنالتی روی مارسلو
در دقیقه 75 مسابقه خطای واضح آلبا روی مارسلو با تصمیم اشتباه داور مواجه شد و این شاید فاحش‌ترین اشتباهش در این مسابقه بود.
نتیجه: یک اخراج اشتباه به ضرر بارسلونا و اخراج نشدن بیل دو تصمیم داور به سود بارسلونا بود در حالیکه گل دوم اشتباه این تیم در قبال اخراج مسی و سوارز و البته یک پنالتی و آفساید گرفتن یک موقعیت گل خود تصمیماتی بود که علیه رئال مادرید اتخاذ شد و بدین ترتیب داور در نتیجه بازی تاثیر مستقیم داشت و در نهایت اینطور به نظر می‌رسد که رئال مادرید بیش از بارسلونا از اشتباهات داوری متضرر شده است.